Bo z czasem wszystko przemija…

… czyli rzecz o tym, że życie mamy tylko jedno, i szkoda nerhw Panie i Panowie, szkoda nerhw.
„Z czasem wszystko przemija, nawet najdłuższa żmija” – moja życiowa definicja i ulubione powiedzonko zapożyczone od Edwarda Stachury, ale podobno dokonał on patafrazy twórczości Leca. Nie wiem, nie znam się, to się wypowiem – autorowi chwała!

Dłuuuugo nie pisałam, do pisania nie nastrajał mnie nastrój. Dosyć podły i wybitnie mało pisemny, komputer otwierałam tylko o tyle o ile zawodowo trzeba. Prywatnie, dla przyjemności i potomności absolutnie nie. Dół znaczy mnie dopadł, przysypał beznadzieją i nie pozwalał się opuścić. I, choć obiektywne okoliczności faktycznie były niewesołe, jednak nie na tyle, by dać się złamać. Postanowiłam raz jeszcze spróbować poszukać wyjścia alternatywnego z krainy depresji i… nagle przypomniało mi się, że wszystko z czasem przemija! Wyszłam z siebie, stanęłam obok – kiepski widok. Odeszłam parę kroków w przyszłość – nieco lepiej, więc jeszcze rok, dwa w przód i wiecie co się okazało? Takie problemy to żadne problemy. A im dalej w czasie tym bardziej rozmyte, nieistotne i generalnie niewidoczne. Nie warto było tracić na nie nerwów. Panie i Panowie.

Ta zmiana sytuacji w skutek zmiany perspektywy tak mnie uradowała, że zaczęłam serdecznie smiać się w głos. Brzuch rozbolał mnie tak bardzo, że musiałam przysiąść na najbliższym kamieniu by się uspokoić i nie upaść. I wiecie co się stało? Spod kamienia powoli wypełzła żmija i zaczęła przemijać, oddalając się w kierunku mojej dawno nieprawdziwej przeszłości…

Czego wszelkim pogrążonym po uszy w problemach życzę

Złoto-Usta na drodze ku świetlistej przyszłości

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

