Czy trzydziestopięciolatka jest jeszcze młoda?

35Stuknęło i minęło bezpowrotnie trzydzieści pięć lat mojego życia. Pięć lat po pierwszym SKSie (po trzydziestce, gdy coś cię boli, to jest po prostu starość k..a, starość), pięć lat do ryczącej czterdziestki. Jeszcze się nie pomarszczyłam, jeszcze nie dopadła mnie menopauza, jeszcze nie stałam się przezroczysta dla młodych mężczyzn ani godna pożałowania dla młodych kobiet, ale… już czuję na plecach złowieszczy oddech kaczuchy.

Kiedy młodość przechodzi w wiek dojrzały? Czytałam ostatnio o dwóch teoriach „amerykańskich naukowców”. Pierwsza mówi, że młodzi jesteśmy tak długo, jak długo udaje nam się zachować beztroskę. Czyli dorosłe problemy oznaczają koniec młodości. Pieniądze, dzieci, odpowiedzialność prawna, pierwsze choroby cywilizacyjne i już nie jesteś młody. Druga określa granicę młodości fizjologicznie na 43 lata dla człowieka Zachodu. Po osiągnięciu tego pięknego wyniku wchodzi się w wiek dojrzały. Wow. Przyjęcie za pewnik tej drugiej teorii wskazywałoby, że mam jeszcze trochę czasu.

Moim zdaniem młodym/młodą przestajesz być gdy:

– Zaczynasz „być jak Twój stary”. Nudzisz i moralizujesz

– Zamiast interesować się nowymi trendami i zjawiskami socjologicznymi, mówisz „za moich czasów…”

– Więcej czasu zajmuje ci wklepywanie kremów, niż nakładanie makijażu (jeśli jesteś kobietą)

– Znajomi z lat szkolnych mówią ci „dzień dobry”, zamiast „cześć”

– Przeszkadzają ci rzeczy, które wcześniej zbywałeś machnięciem ręki

– Bawiącą się nieco zbyt głośno młodzież uważasz za bezrozumnych troglodytów

– Nie masz smartfona, bo nie potrafisz go obsłużyć

– Nie rozumiesz, dlaczego Twoje dziecko ucieka z lekcji (halllo, zapomniał wół, jak cielęciem był)

– Uważasz, że wszystko wiesz najlepiej, po prostu dlatego, że masz taaaaakie wielkie życiowe doświadczenie

– Idziesz spać, zamiast udać się na imprezę

To tak na szybko. Niektóre objawy obserwuję także u siebie. Na szczęście nie wszystkie. Czyli jednak te 43 lata to granica…

PS

Jak miałam lat 18 to byłam pewna, że w wieku 25 lat umrę. Ze starości oczywiście 🙂

Wasza Jeszcze Nie całkiem Stara Złoto Usta

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

