Autorecenzja…

praca Przeczytałam w życiu bardzo wiele książek i jeszcze więcej (chyba) wywiadów z autorami. Z reguły w odpowiedzi na pytanie: „Dla kogo napisał Pan/napisała Pani tę książkę?” odpowiadali: „Dla siebie”. Muszę przyznać, że ze mną jest dokładnie tak samo – „Pracę wymarzoną…” napisałam (oczywiście wspólnie z Sylwią Konik!), ponieważ chciałam zgłębić pewien problem i odpowiedzieć samej sobie na pewne pytanie…

Pomysł na ten zawodowy poradnik wpadł mi do głowy na życiowym rozdrożu – między jedną a drugą pracą na etacie, w drodze na kolejną rozmowę kwalifikacyjną. Szukałam pracy, zatem rozsyłałam CV oraz wici do krewnych-i-znajomych, ubierałam się elegancko, udawałam do siedzib firm i korporacji, odpowiadałam na en-te pytania rekrutujących i… czułam, że coś tu nie gra. Nie chciałam wykonywać żadnej z prac, o które się starałam! Pochłaniałyby cały mój czas, nie dając w zamian żadnej satysfakcji. Poszperałam, porozmawiałam z tym i tamtym i okazało się, że z tym problemem nie jestem sama. Wielu ludzi nie lubi swojej pracy. Dlaczego jej zatem nie zmieniają? Dlaczego nie szukają zajęcia, które pokochają? Tak, by (jak mówi klasyk) nie przepracować już ani dnia w życiu… Podobno ten, kto robi to, co kocha, nie pracuje, lecz uprawia pasję. Brzmi nieźle, prawda? Tylko jak tu przejść od słów do czynów?

Z tym pytaniem zwróciłam się do Sylwii Konik, znakomitego rekrutera o wieloletnim doświadczeniu. Zdecydowałyśmy wspólnie, że problem jest poważny i warto poświecić mu nieco czasu. Tak powstała „Praca wymarzona…”. Poradnik dla ludzi takich, jak ja. Ludzi, którzy czują, że zawodowo znajdują się nie tam, gdzie chcą. Ludzi świadomych trudu, jaki czeka ich na drodze do wymarzonego zajęcia. Ponieważ szukanie tej jedynej, ukochanej (pracy oczywiście), to naprawdę kawał ciężkiej harówy. Orka na ugorze. Sama uświadomiłam sobie to jasno w trakcie pisania! Tej pierwszej, wymarzonej własnej książki.

A teraz proszę – druga książka w drodze, trzecia w sferze planowania. Wzięłam sobie głęboko do serca własne rady 🙂

Chyba mam prawo polecić Wam naszą książkę z czystym sumieniem?

Wasza Złoto Usta

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

