Biegnąc przez życie z notesem w ręku

wellGdybyście mieli jednym słowem opisać swoje życie, jakie to byłoby słowo? U mnie ostatnio: biegnę. Chcecie mieć więcej czasu? Dołóżcie sobie zadań! I dodatkowy czas się znajdzie i check-lista zostanie (brzydko mówiąc) zaliczona, odhaczona, czy co tam robicie z takimi listami.

U mnie lista jest zawsze dosłowna. Nie dość, że jestem astralną Wagą, to jeszcze urodziłam się z niemiecką mentalnością. Czyli – kartki, karteczki, kalendarze, długopisy oraz notes w smartfonie muszę mieć zawsze pod ręką. Aha – żółty zakreślacz, by ze spraw pilnych i ważnych wyłuskiwać te pilniejsze. Przydałby się jeszcze różowy do zaznaczania ważniejszych… Normalnie Getting Things Done ex machina! (kto nie zna tej metody zarządzania czasem, oto stosowna lektura >>)

Choć bliscy czasem chichoczą po kątach, obserwując moje próby stworzenia LISTY ŻYCIA, uczciwie przyznaję – u mnie to działa. Starałam się przez moment funkcjonować inaczej – bardziej na luzie, spontanicznie, bez notatek. Nie potrafię! Nawet, jak usunę z pola widzenia narzędzia skryby, to i tak robię listę. W głowie. Scenariusz tak czy inaczej mam dokładnie rozpisany, z dokładnością do dziesięciu minut. Oraz listą wariantów i możliwych zagrożeń na dodatek. Obłęd, prawda?

Może i obłęd, ale mój własny. Całkiem mi z nim dobrze. Mam to słodkie poczucie panowania nad chaosem, jakim bywa życie, gdy się je spuści ze smyczy. Chociaż zdarza mi się oczywiście zazdrościć tym, co funkcjonują bez poczucia czasu, obowiązku, z artystyczną beztroską będąc w stanie przebimbać cały dzień nad filiżanką dobrej kawy w cichej knajpce na uboczu. Nawet ich czasem naśladuję – o na przykład w piątek planuję takie wolne dwie godzinki. Powiedzmy… między dwunastą a czternastą 😉

Wasza Zabiegana Złoto Usta

PS

Wiecie, że dla większej pewności sama sobie wysyłam maile? Tytułuję je oczywiście „to do”…

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Publicystycznie i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

