Velveteve w Gliwicach [muzycznie]

velveteMiałam okazję wysłuchać narodzin wokalistki. Wróć! Napisać o Velveteve po prostu „wokalistka” byłoby wielką niesprawiedliwością. Eva Aksamit, czyli Velveteve, nie tylko śpiewa piosenki, ale też sama komponuje muzykę, pisze słowa, tworzy aranżacje i kręci teledyski. A w styczniu rozpoczyna prace nad pierwszą płytą. Kibicuję gliwickiej artystce, bo byłam na jej koncercie. Wiem, że warto czekać na debiutancki album Evy!

Nie jestem dziennikarzem muzycznym. Ani muzykiem. Nie mam nawet śladowego wykształcenie w tym kierunku. Nie napiszę zatem o wzorcach, z jakich czerpie Eva. Nie pochwalę, ani nie skrytykuję jej warsztatu. Nie ocenię mądrymi słowami gatunku, w którym się porusza. Jestem zwykłym, przeciętnym zjadaczem dźwięków. Przeżywam je mocno, głęboko, pozaracjonalnie. Te, które pokocham, zostają ze mną na zawsze, znienawidzonych unikam jak ognia. Pozwólcie zatem, że ocenię muzykę, którą tworzy Velveteve serduchem:

Bardzo odpowiada mi jej aksamitny, czysty głos w towarzystwie ukulele. Pub, w którym odbywał się gliwicki koncert Evy, nie jest stworzony do tego, by nieść dźwięki – słaba akustyka, przeszkadza szum rozmów publiczności. Jednak gdy siadłam blisko sceny, gdy zamknęłam oczy, gdy dałam się ponieść muzyce… Uwielbiam klimat, jaki tworzy Velveteve – nieco melancholijny, cokolwiek smutny, podszyty cieniusieńką niteczką zadziwionego zachwytu nad istnieniem, miłością, światem. Czysta magia pośród zimnej grudniowej nocy.

Czekam na powtórkę. Czekam na płytę. A dla tych, co na koncercie Evy Aksamit w gliwickim pubie „Podwórko” nie byli, na osłodę mam próbkę jej muzyki:

 

Na koniec króciutkie bio artystki

(to tak dla muzykomaniaków, muzykologów, fanów i przyszłych fanów):

Velveteve to pseudonim artystyczny absolwentki wydziału Jazzu PWSZ W Nysie, Evy Aksamit, urodzonej w Gliwicach, wokalistki, kompozytorki, producentki i autorki tekstów.Velveteve to projekt łączący w sobie trip-hopowy beat, liryczne wokale i jazzową harmonię w elektronicznej formie. Trudno jest jednoznacznie określić tę muzykę, jednak całość współgra ze sobą w pełnych emocji utworach. Poprzez melodię Velveteve wchodzi w interakcję ze słuchaczem, wciągając go w grę napotkanych skojarzeń. Ważną rolę odgrywa tekst, który nigdy nie jest przypadkowy i często opiera się na osobistych doświadczeniach artystki. Kompozycje Velveteve są po części swoistym pamiętnikiem, monologiem i opowieścią ożywioną wrażeniami słuchającego.

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Recenzyjnie i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

