Dobry Niemiec to martwy Niemiec [rekomendacja]

dobryTa książka trafiła do mnie przed wydaniem, z pytaniem o to, czy nie zechciałabym popełnić rekomendacji na okładkę. Oczywiście, że zechciałam. Taki temat!

Pozwolicie, że dziś zamiast recenzji, podzielę się rekomendacją? Oto ona:

Nikodem Pałasz pięknie ożywił dla mnie okupacyjną Warszawę. Nieistniejące dziś budynki, specyficzny klimat, niepowtarzalną gwarę i mieszkańców. Są tu wszyscy: próbujący przetrwać wojnę zwykli ludzie, rwąca się do walki, zbuntowana młodzież z pokolenia Kolumbów i Niemcy. Pozbawieni sumienia oprawcy, cyniczni złodzieje, kanalie w wojskowych mundurach. Pośród nich on – dawniej znany tenisista, dziś major Wehrmachtu, Ansgar Reusch. Autor po mistrzowsku snuje wokół jego osoby tajemniczą intrygę, którą w miarę czytania, coraz bardziej pragnie się rozwikłać. Kim jest Ansgar Reusch? Jakie ma zamiary wobec Janka, młodego żołnierza AK? Któremu z nich czytelnik powinien kibicować? I czy naprawdę „Porządny Niemiec to martwy Niemiec”?

Serdecznie polecam. Uprzedzam tylko, że z najnowszą powieścią Nikodema Pałasza spędzicie jeden, za to bardzo długi i emocjonujący wieczór. Po prostu nie zaśniecie, nim nie doczytacie do końca!

Powyższe zdania powstały na prośbę wydawcy. Zdaję sobie sprawę z tego, że brzmią jak reklama, ale wiecie co? Pod każdym słowem się podpisuję. „Dobry Niemiec to martwy Niemiec” naprawdę pozbawi Was snu. Mnie pozbawił. Czytałam, aż skończyłam. I żałowałam, że to już.

Choinka! Chciałabym pisać tak, jak Nikodem Pałasz!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Recenzyjnie i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

